Behandling af Allergi el allergiske relationer.

Behandling af Allergi el allergiske relationer.

Allergi kan inddeles i helårs- og sæsonbetonet allergi.
Akupunktur har vist sig effektiv ved begge typer allergi.

Helårsallergi kan behandles hele året hvor sæsonallergier med fordel kan startes op før sæsonen starter rigtig op. Det er dog aldrig for sent at gå i gang med sæsonallergien.

De kendte og typiske allergi former, er ofte om foråret, pga, pollen fra at naturen er ved springe ud. For mange betyder det kløende øjne og løbende næser. Min erfaring siger at med langt de fleste tilfælde hjælper Akupunktur både akut og forbyggende mod allergi.

Fordelen ved at få behandling med akupunktur er, at der ofte ikke er nogen bivirkninger og man slipper for symptomerne og for fylde sin krop med antihistaminer mv.

Det kan også være en god ide, at starte behandlingen inden pollensæsonen for alvor går i gang!

Hvordan behandler vi det…

Der vil typisk skulle være et forløb i forbindelse med behandling at styrke immunforsvaret, uanset om det er akut eller forbyggende. I det der er tale om individuelle problemetikker og vi alle er forskellige som mennesker, kan det variere i antallet af behandlinger for at ubalancen er genoprettet.

Da alle mennesker er meget forskellige er det nødvendigt at der bliver foretaget en individuel vurdering ved hvert forløb. Her vil der bl.a. kigges på sygdomshistorik og hverdagens udfordringer som f.eks. arbejdsbelastninger, stressniveau og genere.
Min erfaring er at både akutte og forebyggende forløb kræver ca. 4-6 behandlinger for at få genskabt balancen.

Kontakt klinikken eller book online her: Book din tid her!

GODE RÅD

Massér dagligt akupunkturpunktet MP. 10, det styrker dit immunforsvar, modvirker kløe og er et godt antiallergi punkt.Massér 2-3 min. dagligt på begge knæ. Punktet findes lige over knæet på den indvendige side af begge ben.

Søvnunderskud svækker dit immunforsvar, så sørg for at få sovet rigeligt. På kranie kanten i nakken lige bag dine ører findes der nogen gode punkter områder, der giver bedre søvn. Massér begge områder blidt, når du lægger dig til at sove.

Start dagen med mere energi, og styrk hele kroppen.
Mens du endnu ligger under dynen, massér på samme tid begge dine ører med tommeltot og pegefinger. Afslut med at trække blidt i ørerne i alle tænkelige retninger, mens
du trækker vejret langsomt og dybt 10 gange. Sørg for at komme hele øret rundt. Dine ører rummer nemlig reflekszoner for samtlige områder af din krop fra top til tå.

Hold døre og vinduer lukkede, undgå udendørsaktiviteter i højsæsonerne. Hvis du får symptomer lad andre slå græsplænen, hvis du lider af græs pollenallergi.

I huset bør man lufte godt ud, men ikke midt på dagen, da det er der, der ofte er flest pollen i luften. Morgentimerne er bedst. Gør huset rent mindst en gang om ugen, pollen sidder også i støvet.

Brug eventuelt solbriller, det formindsker tilgangen af pollen i øjnene.

Vask håret inden sengetid — der kan ”gemme” sig meget pollen i håret.

I bilen bør man have vinduer/soltag lukkede og monter eventuel et pollen filter i ventilationssystemet.

Brug tørretumbleren, da lufttørret tøj udendørs kan indeholde meget pollen.